Elkezdtem a internetet böngészni, videókat keresni, fórumokat olvasgatni de nem igazán találtam meg a teljes menetét a polírozásnak. Közben próbálkoztam mintadarabokon kisebb nagyobb sikerrel. Idővel egyre szebb és egyértelműbb lett a polírozás menete.
Úgy gondoltam hogy megosztom veletek is mit, hogyan csinálok. Persze ez csak az én technikám.
Amikor elhatározod hogy egy apró alkatrészt vagy épp egy blokkot szeretnél felpolírozni, arra készülj fel hogy nem egy pár 10 perces folyamat lesz.
Mit is kell hogy beszerezzek mielőtt nekikezdenénk.
Szükségünk lesz vízpapírra, polírpasztára,
rongykorongra, egy fúróra, menetes szárra fakötésű alátétre és anyára.
Vízpapír: P180, P240,
P360,P600,P1000,P1500
Polírpaszta: barna, rózsaszín, kék, fehér
Rongykorong: ritkán és sűrűn varrott
A menetes szár pedig a rongykoron felfogatásához.
Ha ezeket beszerezted akkor el lehet kezdeni! :)
Megvan a darab amit szeretnél polírozni, először is teljesen meg kell takarítani a szennyeződésektől (zsír, sár, olaj, egyéb szennyeződések).
Következő lépés, a vízpapír ezzel szépen elkezded kicsiszolni a nagyobb egyenetlenségeket. Ahogy a karcok kezdenek eltűnni egyre finomabb papírokat kell használnod.
A legfontosabb, hogy időt és energiát nem szabad sajnálni a kicsiszolásnál.
A szép polírozott felület alapja a csiszolás.
Ha úgy gondolod, hogy minden hibát, karcot eltüntettél a felületről akkor jön a következő fázis.
Ha nincs otthon álló polírozó géped, akkor megteszi egy fúró is, nekem sem volt. Fúró be a satuba és első lépésként egy sűrűn varrott rongykorongra és a barna pasztára lesz szükséged. A barna pasztát alacsony fordulaton kell használni mivel nagyon puha. Amikor a barna pasztával végeztél, jöhet egy ritkán varrott rongykorong és a kék paszta. Ezt közepes fordulaton használd. A teljes darabot átdolgoztad, jöhet a rózsaszín paszta, amit szintén ritkán varrott korongra kell felvinni, de itt már magas fordulatot használj. Egy kedves ismerősöm ilyenkor még fehér pasztát is szokott alkalmazni.
Ami nagyon fontos, hogy minden színű pasztához külön korongot kell használnod mert a szemcsenagyság és összetétel eltér a paszták között. Korong csere között mindig tisztítsd le a felületet is hogy ami esetlegesen rajta maradt felesleges paszta ne kerüljön át a következő korongra.
Korongok között is van méret és vastagság, amit tudsz választani. Nagy egyenletes felülethez jó a nagyobb átmérőjű korong, míg a bonyolultabb formákhoz a kiesebb átmérőjű jobban hozzáfér.
Amikor végeztél, akkor soha ne felejtsd el a korongokat faggyú pasztázni, mivel ez segít megakadályozni hogy kiszáradjanak.A faggyú az nem csak azért kell, hogy ne száradjon ki a korong, hanem minden polírpaszta előtt javasolt, ugyanis nem engedi olyan könnyen kiperegni a pasztát a korongból.
Még egy fontos dolog hogy a korongokra felrakódott pasztát néha illik leszedni egy durva csiszolópapírral, így elvileg szebb lesz a felület, mert a megkeményedett paszta nem karcolja a felületet, de ez akkor jelentős, ha ki van "hülve" a korongon a paszta.
Még egy fontos dolog hogy a korongokra felrakódott pasztát néha illik leszedni egy durva csiszolópapírral, így elvileg szebb lesz a felület, mert a megkeményedett paszta nem karcolja a felületet, de ez akkor jelentős, ha ki van "hülve" a korongon a paszta.
A leírt paszták alumínium alkatrészhez vannak. Fémenként a paszta színek változnak!
A VÉDŐ FELSZERELÉS HASZNÁLATA ELENGEDHETETLEN!
Szemüveg, szájmaszk és kesztyű.
Ha kérdésed van nyugodtan írhatsz és megpróbálok segíteni!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése